به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان البرز، میثم قدمی با اعلام این خبر اظهارکرد: با هدف ارائه خدمات بهتر به رانندگان و صاحبان کالا، شرکتهای حمل و نقل و نهادهای کنترلی و نظارتی، اعتبارسنجی راننده پیش از صدور سند حمل و الکترونیکی کردن اسناد حمل و نقل بخش دوم سامانه برخط بارنامه الکترونیک در استان البرز از تاریخ بیستم خرداد ماه سال جاری اجرایی شد.
وی افزود: این طرح به مدت ۱۵ روز به صورت آزمایشی و برای اصلاح و تدقیق شماره تلفن همراه رانندگان در سامانه کارت هوشمند اجرا و سپس به طور کامل اجرایی میشود.
قدمی به نحوه اجرای طرح در استان البرز اشاره کرد و افزود: ایجاد پیشنویس بارنامه الکترونیکی توسط شرکت حمل و نقل، ارسال رمز یکبار مصرف ۶ رقمی از شماره ۵۰۰۰۱۴۱ و ۵۰۰۰۱۴۳ به شماره همراه رانندگان و صدور بارنامه الکترونیک و دریافت کد رهگیری از سامانه بارنامه برخط به عنوان نحوه اجرای این طرح در استان مشخص شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز تصریح کرد: از مزایای این طرح میتوان به فراهم شدن امکان اعتبارسنجی پیشنویس بارنامه، حذف یا کاهش مغایرت ناشی از ثبت اطلاعات خارج از توافق بین شرکت حملونقل و راننده هنگام صدور و ابطال بارنامه و راستی آزمایی صدور و یا ابطال سند حمل با تایید راننده اشاره کرد.